Eén plus één is drie

Wij zijn er van overtuigd dat alleen door samenwerken met andere organisaties de doelstellingen van onze stichting bereikt kunnen worden. Hieronder een aantal projecten waar stichting ZIE bij betrokken is.

Periodiek overleg binnen het epilepsieveld
Op ons initiatief – en in nauwe samenwerking met het epilepsiefonds en de EVN – is een periodiek overleg tot stand gekomen, waarin organisaties binnen het epilepsieveld samen komen. Dit betreft zowel professionals als patiëntenorganisaties. In dit overleg worden knelpunten benoemd en afspraken gemaakt wie met wie samenwerkt om de oplossingen voor die knelpunten dichterbij te brengen.

Onderzoek kwaliteitscriteria langdurige epilepsiezorg
Stichting ZIE vormt samen met EVN, SEIN en Kempenhaeghe de stuurgroep van dit onderzoek, waarin wordt onderzocht wat belangrijk is in de epilepsiezorg voor mensen met een moeilijk behandelbare vorm van epilepsie.

Stichting Battle4kids
Stichting ZIE is aanwezig bij het dance event op 21 november 2015 ten behoeve van CSWS, en lanceert dan een brochure over het CSWS-syndroom

Parent2parent
Stichting ZIE heeft zich aangesloten bij het project parent2parent. In dit project worden ervaringsdeskundige en getrainde ouders gekoppeld aan ouders die informatie en/of een luisterend oor zoeken.

Tele-epilepsie
Stichting ZIE is partner in het zogenaamde tele-epilepsieproject, een consortium dat bezig is met onderzoek naar een nieuw bewakingssysteem voor mensen met een lastige epilepsie (kijk op de website van Kempenhaeghe voor meer informatie). De stichting werkt hier belangeloos aan mee vanuit inhoudelijke belangen.

Onze huidige samenwerkingspartners zijn:

logo epi fonds

evn