Theatervoorstelling Lastige ouders

Lastige Ouders is de eerste plaats gebaseerd op de dagboeken van actrice Marike van Weelden. Zij is de moeder van Jons, een meervoudig gehandicapte jongen van 14 – gediagnosticeerd met het syndroom van West. Jons woont vanaf zijn zevende niet meer thuis. Zij maakt de voorstelling samen met theatermaker Pieter Tiddens, die met zijn stichting Eigen Werk eerder doelgroepvoorstellingen maakte, zoals Wonderkanker (over een kind met kanker).
De voorstelling gaat niet alleen over Jons en zijn ouders, maar over alle Jonsen en hun ouders. Marike en Pieter spreken in de voorbereiding allerlei vaders, moeders en hulpverleners en verwerken hun ervaringen in de voorstelling – zodat die een representatief en breed herkenbaar beeld schetst.

Voor wie
De voorstelling zal te zien zijn in verschillende theaters door heel Nederland. Daarnaast zijn we op zoek naar speelplekken waarbij we vooral ouders/familie en zorgverleners/begeleiders bereiken. We willen inzicht geven in hoe ouders worstelen en knokken voor het welzijn van hun kind en mensen met elkaar in gesprek brengen om de samenwerking te verbeteren. Daarom wordt de voorstelling altijd gecombineerd met een nagesprek.
Lastige ouders wordt zo gemaakt dat de voorstelling op allerlei plaatsen gespeeld kan worden. Van theaterzaal tot gemeenschapsruimte in een zorginstelling, van collegezaal tot kerk.

Belangstellenden zijn van harte welkom om één van de try-outs op 27 mei (19.30 uur) of 29 mei (19.30 uur) in theater de Meervaart, Amsterdam.

zie ook http://www.krachtvanbeleving.nl/lastige-ouders/